Вітаємо!
Ви відвідали персональний блог Запорізької міської
бібліотеки - філії №10
ЦБС для дорослого населення. Наша мета - бути сучасним науково - просвітницьким та культурно - інформаційним закладом.
Ми стверджуємо, що одним з найбільших творінь людської культури є книга.
І тому найголовнішими в культурі будь - якої країни, як би це не здавалося для когось дивним, - є бібліотеки.

субота, 16 травня 2015 р.



"Діалог у громаді" . 
Подорожнє.

Нещодавно «Бібліоміст» впровадив новий проект «Діалог у громаді», спрямований на налагодження взаєморозуміння та подолання розбіжностей у суспільстві на базі відкритих сучасних публічних бібліотек.

Наш заклад вже мав напрацювання в питанні роботи з громадою взагалі та ВПО зокрема, тому тематика майбутнього заходу викликала в нас зацікавленість. Заявка нашої бібліотеки пройшла конкурсний відбір та  виявилась серед переможців, тому представник закладу отримав змогу відвідати місто Львів, де проводився семінар-тренінг «Діалог у громаді» та прийняти в ньому безпосередню участь. Забігаючи вперед наголосимо, що ми зуміли гідно, на наш погляд, представити Запорізьку область серед представників  інших областей нашої країни та організаторів семінару.

На протязі трьох днів досвідчені експерти з історії, політології, психології та конфліктології  проводили інтенсивне навчання бібліотекарів, спрямоване на налагодження порозуміння у громадах. Було наголошено, що нові виклики, які постали перед нашим суспільством потребують нових підходів до їх вирішення. Бібліотеки тісно взаємодіють зі своїми читачами, тому не  можуть ( й не  повинні!) залишатися осторонь процесу об’єднання членів спільноти.

Що таке дискримінація та форми її прояву, як підходити до конфліктів та їх розв’язання, яким чином позиціонувати себе  в ролі відкритого суспільного майданчика – ці та безліч інших питань розглядались в процесі спілкування з досвідченими тренерами – фасилітаторами.  Останні ставили собі за мету сприяння комфортній атмосфері та плідності обговорення складних проблем з залученням усіх учасників процесу за короткий термін часу.

Ми, учасники тренінгу, на собі випробували комунікаційні техніки, які  включали в себе психологічні вправи, тести, ігри ( наприклад, «Хмари», «В очі», я – тест, сумісне ранжування головних героїв тексту та ін.).

Сучасні бібліотеки покликані допомагати вирішувати локальні проблеми громад. Тому ролі сучасної бібліотеки як майданчика для порозуміння на семінарі було приділена значна увага. Акцент був зроблений на роботі з нацменшинами та ВПО. Бібліотечний  заклад розглядався як один із центрів роботи з внутрішньо – переміщеними особами. На допомогу  в роботі організаторами був представлений так званий кейс практичних форм, методів та послуг консультативно-інформаційного характеру, рекомендованих для використання у бібліотечних закладах для роботи з цією категорією читачів ( наприклад, банк волонтерів, чаювання в бібліотеці, вулична акція, круглий стіл, фото-сушка, створення спільного культурного  простору, виставка митців з Донбасу та Криму, спільні арт майстер-класи, "Жива бібліотека" та ін.). В подарунок від організаторів семінару всі учасники отримали книжкове видання з практичними порадами щодо допомоги людям, які потребують психологічної та моральної підтримки.

Підводячи підсумок, хочемо наголосити, що практичне використання інноваційних рекомендацій, які були отримані під час заходу, дозволить нам краще працювати з різною цілевою аудиторією ( у тому числі з ВПО) та матимуть широке застосування у роботі нашої бібліотеки.

Дописати коментар

Правила коментування:
1. Будьте шановливими, не ображайте автора чи іншого коментатора.
2. Скористайтеся матеріалами, ідеями, досвідом замість безцільного коментування.
3. Не використовуйте непристойні вислови та вульгарну мову.
4. Коментуючи, дотримуйтеся теми публікації.
5. Коментарі, які не відповідають вказаним крітеріям, будуть вилучені.